Služba sledovanie zásielok pošta slúži na to, aby ste mali prehľad o tom, čo sa s vašou zásielkou deje. Na sledovanie zásielky budete potrebovať podacie číslo. Sledujte balíky po Slovensku a aj tie, ktoré ste odoslali do zahraničia.
Sledovanie zásielok pošta
Sledovanie zásielok na pošte funguje jednoduchým spôsobom. Každá jedna zásielka má pridelený špeciálny kód, ktorý sa nazýva tracking number alebo podacie číslo.
Potom, ako zadáte tento kód na webe pošty alebo inej doručovacej spoločnosti sa vám na displeji zobrazia detaily o zásielke a jej doručení. Avšak ešte predtým, ako budete posielať zásielku, je nutné vedieť, ako správne vypísať obálku.
V článku nájdete
Sledovanie zásielok podacie číslo
Podacie číslo na sledovanie zásielky slúži ako identifikačný kód na zabezpečenie spoľahlivej a efektívnej prepravy zásielok. Toto číslo je pridelené ku každému konkrétnemu záznamu v databáze a má svoj špecifický tvar PPCCCCCCCCCSS.
Pozrite sa, čo znamenajú jednotlivé znaky:
- PP: je kód produktu zásielky, napr. CP, CS, VV, EK, ER.
- Číslice v kóde: sú podacie číslo zásielky vrátane kontrolnej číslice.
- SS: je kód krajiny, v ktorej bola zásielka podaná, napr. SK.
To znamená, že ak uvidíte na zásielke alebo informáciách kód ako napríklad EE123456789SK, budete vedieť, že sa jedná o podacie číslo.
Sledovanie zásielok Slovenská pošta
Slovenská pošta sledovanie zásielky na Slovensku je možné pomocou vyššie uvedeného podacie čísla.
Podacie číslo, ktoré sa týka Slovenskej republiky, končí koncovkou SK, ktorá je vo vnútroštátnom styku automaticky poskytovaná ku všetkým zásielkam.
Spôsobov ako sledovať zásielky Slovenskej pošty je hneď niekoľko.
Pozrite si názov, ako jednoducho na sledovanie zásielky pošta Slovensko:
- Otvoríte si webovú stránku slovenskej pošty.
- Vyberiete si sekciu Sledovanie zásielok.
- Do vyhľadávača zadáte podacie číslo.
- Hotovo, zobrazia sa vám detaily o zásielke.
Rovnako slovenské zásielky môžete sledovať pomocou aplikácie.
Nezabúdajte, pre pošta sledovanie zásielky je potrebné mať k dispozícii platné podacie číslo, ktoré vám bolo pri odoslaní zásielky pridelené. A to platí aj pri sledovaní cez web či mobilnú aplikáciu.
Slovenská pošta sledovanie zásielok zo zahraničia
Sledovať zásielky zo zahraničia môžete aj pomocou slovenskej pošty. Musíte však poznať pridelené sledovacie číslo zásielky. Pri vyhľadávaní informácií postupujete podobne ako pri slovenských zásielkach.
Rovnako pri zahraničných odosielateľoch môžete využiť na sledovanie vašej zásielky aj medzinárodné sledovacie systémy.
Medzinárodné zásielky môžete sledovať cez portál Universal Postal Union, ktorý zabezpečuje medzinárodnú výmenu zásielok a informácií o stave prepravy.
Napriek tomu, že poštové orgány jednotlivých štátov medzi sebou spolupracujú, pri sledovaní zásielok zo zahraničia sa musí pošta riadiť podmienkami zahraničnej poštovej správy a dodržovať ich pravidlá.
Sledovanie zásielok pošta do zahraničia
Sledovanie zásielok na pošte odoslaných do zahraničia funguje podobne ako v opačnom prípade. Pamätajte na to, že pri odosielaní zásielky zo Slovenska do zahraničia, pošta zvyčajne pridá medzinárodné podacie číslo.
Na základe tohto čísla dokážete zásielku vystopovať. Pokiaľ chcete, aby mal aj adresát predstavu o tom, kde sa táto zásielka nachádza, je potrebné, aby ste mu toto číslo zdieľali.
Sledovanie zásielok pošta aplikácia
Sledovanie poštových zásielok v aplikácii poskytuje neustály prehľad o vašich odoslaných a očakávaných zásielkách. Aplikácia Pošta funguje podobne ako iné aplikácie a musíte si ju stiahnuť do vášho mobilu.
To znamená, že používatelia Androidov ju nájdu na Google Play a používatelia s operačným systémom iOS zase na App Store. Aplikáciu si stiahnete presne tak, ako ste zvyknutí a potom v nej môžete okrem iného sledovať aj pohyb zásielok.
Aby ste videli zásielky v poštovej aplikácii, je nutné, aby ten, kto vám zásielku posiela, zadal aj vašu mailovú adresu. Potom sa vám položky automaticky zobrazia v aplikácii a vy tak môžete sledovať ich pohyb.
Slovenská pošta aplikácia registrácia
Aby ste mohli aplikáciu naplno využívať, je potrebné, aby ste boli zaregistrovaní. Registrácia v aplikácií Slovenská pošta je jednoduchá a zvládnete ju do pár minút.
Pozrite sa na nasledujúci postup, ako sa registrovať do appky Slovenskej pošty.
- Otvorte si aplikáciu Pošta a kliknite na Nastavenia v pravom dolnom rohu.
- Kliknite na Pošta ID a kliknite na Pokračovať – budete presmerovaní na web stránky.
- Pokiaľ ešte teda nemáte účet kliknete na Vytvoriť účet.
- Nastavte si prihlasovacie údaje a vyplňte potrebné údaje.
- Potvrďte vašu emailovú adresu a môžete využívať aplikáciu Pošta.
Sledovanie zásielok pošta balíkobox
Pošta balíkobox je ďalšia možnosť, ako sledovať zásielky, ktoré boli odoslané cez Slovenskú poštu. V tomto prípade sa však jedná iba o zásielky, ktoré smerujú do balíkoboxu.
Balíkobox si môžete predstaviť ako službu Packeta SK, prípadne Alzabox.
Pre sledovanie zásielky odoslanej pomocou Balíkoboxu je potrebné zadať kód produktu zásielky, ktorý by vám mal poskytnúť odosielateľ zásielky. Kód zásielky je 16-ciferné číslo, ktoré začína písmenom B.
Kód môžete zadať na webe pošty a tak zistiť, kedy bola zásielka prijatá, kedy bola odoslaná a kedy sa očakáva doručenie v balíkoboxe.
Slovenská pošta otváracie hodiny
Slovenská pošta otváracie hodiny nie sú jednotné. To znamená, že každá jedna pobočka môže mať odlišnú otváraciu dobu.
Pokiaľ sa chystáte naštíviť poštu vo vašom meste, preverte si otváracie hodiny danej pošty. Môžete tak urobiť na oficiálnych stránkach a aj pomocou aplikácie Pošta, ktorá vám zobrazí najbližšiu pobočku aj s otváracími hodinami.
Všeobecne platí, že veľké pošty umiestnené napríklad v nákupných centrách sú otvorené do večera a aj cez víkend. Menšie pobočky sú zvyčajne otvorené od 8:00-15:00 hod.
Slovenská pošta kontakt
Kontakt na Slovenskú poštu môžete využiť napríklad vtedy, ak hľadáte odpoveď na vaše otázky, na ktoré ste nenašli odpoveď na webe posta.sk.
Slovenská pošta kontakty sú nasledovné:
- Infolinka pre volania zo Slovenska: 0850 122 413
- Infolinka pre volania zo zahraničia: +421 48 437 87 77
- Mail: zakaznickyservis@slposta.sk
Samozrejme sa s vašimi otázkami môžete obrátiť aj na pracovníčky pošty.
Sledovanie zásielok Česká pošta
Sledovanie zásielok Česká pošta funguje podobne ako pri slovenskej inštitúcii. Potom, ako navštívite oficiálnu stránku českej pošty a zadáte do vyhľadávača sledovací kód zásielky, sa vám zobrazia detaily o podaní zásielky či o stave doručenia.
Výhodou je, že ak máte akékoľvek otázky alebo problémy so sledovaním vašej zásielky, môžete sa obrátiť na zákaznícku podporu Českej pošty.
Zdroje: posta.sk, postaonline.cz